Evaluare test ASEBA : 300 lei Sistemul Achenbach al Evaluarii Bazate Empiric (ASEBA) cuprinde un set de chestionare pentru evaluarea competentelor, a functionarii adaptative si a problemelor copiilor si adolescentilor într-o maniera facila si eficienta. Utilizând chestionarele ASEBA se pot obtine rapid date standardizate referitoare la un spectru larg de competente, comportamente adaptative si probleme. Spre deosebire de majoritatea scalelor standardizate, chestionarele ASEBA permit obtinerea unor descrieri individualizate, acestea incluzând si întrebari deschise care vizeaza punctele tari si aspectele îngrijoratoare legate de comportamentul copilului evaluat. (În continuare vom utiliza termenul „copii” pentru a ne referi la categoria de vârsta 6-18 ani). Pe baza scalelor ASEBA puteti evalua functionarea adaptativa a copiilor între 6 si 18 ani si urmatoarele categorii de probleme: Anxietate/Depresie (I), Însingurare/Depresie (II), Acuze somatice (III), Probleme de relationare sociala (IV), Probleme de gândire (V), Probleme de atentie (VI), Neatentie, Hiperactivitate/Impulsivitate, Comportament de încalcare a regulilor (VII), Comportament Agresiv (VIII). În termenii criteriilor DSM aceste probleme acopera urmatoarele tulburari: tulburari affective, tulburari anxioase, tulburari somatice, ADHD, tulburari de tip opozitionist, tulburari de conduita. Scala comportamentala pentru copii adresata parintilor (CBCL/6-18), chestionarul de autoevaluare (YSR) si cel adresat profesorilor (TRF) sunt forme paralele care faciliteaza compararea diferitelor perspective asupra comportamentului copiilor. Deoarece nici o sursa nu poate oferi de una singura informatii complete si acurate, o evaluare comprehensiva necesita surse multiple. În capitolul 1 sunt prezentate similaritatile si diferentele dintre CBCL/6-18, YSR si TRF. Pentru a le putea utiliza, capitolul 2 prezinta modalitatea de cotare manuala a profilurilor, capitolul 3 ofera informatii despre profilurile computerizate si comparatiile inter-respondenti, care pot evidentia puncte de vedere diferite asupra comportamentului copilului. |