O poveste reala ofera exemplul perfect. În una din clasele Montessori educatorul i-a aratat unei fetite cum se calculeaza radicalul unui numar. Fetita, fascinata de acest proces a început sa adauge noi numere si sa calculeze radicali tot mai complicati deoarece acest lucru o interesa si îi facea placere. Educatoarea observând ca fetita a ajuns la sfârsitul colii a adus repede înca o coala pe care a lipit-o cu scotch de prima, apoi alta coala si alta coala. Dupa câteva ore fetita umpluse, de una singura si fara sa fie împinsa sa faca asta, zeci de coli de calcule matematice care sunt complicate chiar si pentru multi dintre adulti. Îti poti imagina un astfel de copil având probleme la matematica mai târziu în viata? Metoda Montessori creste si încurajeaza idei. Ideile noi care ajung sa schimbe sau sa influenteze modul în care traim nu sunt, de multe ori, idei total noi ci mici adaptari ale unei idei vechi. Acestea sunt mai mereu respinse de societate si de sistemul educational ca fiind: imposibile, puerile, prea complicate sau aberante pentru ca numai în câtiva ani sa devina parte integranta a vietii de zi cu zi. Dar nu este vorba numai de idei, ci si de spiritul unui adult capabil sa realizeze lucruri marcante. Prin grupe mixte care se angreneaza în activitati interactive, metoda Montessori încurajeaza spiritul de conducator. Prin promovarea activitatilor noi dezvoltam spiritul de aventurier, iar prin încurajarea copilului de a îsi asuma mici responsabilitati îl pregatim pentru curajul de a realiza lucruri marete. |