Oldtimer Studio Ilfov - Firma profesionala de restaurari auto Afisari: 3191
Categorie: REPARATII, SERVICE, INTRETINERE >> Obiecte de arta (restaurari) Vizitatori: 1308
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str. Agromec, Nr.3, Moara Vlasiei, judetul Ilfov
-------------------------
Phone: Telefon
  0742109235; 0744381792
-------------------------
Web: Internet
  email: office@oldtimer.ro
  site: www.oldtimer.ro

 
Cromare  
Detalii  video  

În ceea ce priveşte restaurările autovehiculelor clasice, cromarea elementelor decorative poate face diferenţa dintre un rezultat bun şi unul spectaculos. Desigur, este un proces laborios şi complicat, dar rezultatul final este unul pe măsura aşteptărilor.

Ce este cromul?

 

Deşi cromul este un metal, acesta nu poate fi folosit în stare solidă, ca şi substanţă pură. Când se zice de un obiect că este din crom, de fapt acest lucru înseamnă că acel obiect este acoperit de un strat subţire de crom.

Adesea, se creează confuzie între finisajele argintii lucioase şi cele cu crom. De exemplu, elementele din aluminiu de la motociclete şlefuite bine, jante vopsite în culori foarte lucioase etc. sunt de multe ori confundate cu finisaje de crom.

 

Într-adevăr, de multe ori este dificil să faci diferenţa între finisajele cromate şi cele bine polişate, însă, când sunt puse laolaltă două piese (una având finisaj cu crom şi alta nu) diferenţele sunt clare. Efectele placării cu crom sunt: grad mai ridicat de reflecţie, obiectul metalic are o tentă albăstruie (în loc de tente gălbui sau gri) şi, cel mai important, un rezultat mult mai spectaculos decăt alte tipuri de finisaje.

 

Cromare

În principal, există două utilizări generale ale placării cu crom: cromarea decorativă şi ceea ce se numeşte „hard chrome plating”. Diferenţa dintre cele două este că cea decorativă este utilizată pentru elementele decorative de pe autoturisme (bandouri, oglinzi, grilă radiator etc.), în timp ce cea din urmă este folosită pentru acoperirea pieselor ce intră în componenţa motorului (tijele cilindrului hidraulic, inelele pistoanelor ş.a.m.d.).

 

În ceea ce ne priveşte, nu executăm decât finisaje decorative. Procesul prin care se execută aceste finisaje este unul de electroplacare cu crom. Placarea cu crom este de multe ori denumită şi placare nichel-crom din cauză că procesul întotdeauna include electroplacarea cu nichel pe suprafaţă înainte de cea cu crom.

?

Când un element decorativ cromat de pe un autoturism este privit (cum ar fi bara de protecţie, bandou, janta etc.) ceea ce se vede, în principal, sunt efectele vizuale create de placarea cu nichel. Stratul de crom este unul extrem de subţire, ce are ca scop protejarea nichelului împotriva uzurii, reduce gradul de sensibilitate la zgârieturi, contribuie la protejarea împotriva coroziunii şi, în plus, dă placării cu nichel un efect albastru (faţă de tenta gălbuie a nichelului).

 

Ce este electroplacarea?

Electroplacarea este un proces de placare în care ionii metalici dintr-o soluţie sunt deplasaţi prin utilizarea unui câmp electric pentru a acoperi electrodul. Procesul foloseşte curentul electric pentru a reduce cationii unui material dintr-o soluţie şi acoperă un obiect conductor cu un strat subţire din material. Procesul ce se dezvoltă în cadrul electroplacării se numeşte electrodepunere. Obiectul ce este dorit a fi acoperit este catodul circuitului.

 

Acesta este introdus într-o soluţie (electrolit) ce conţine săruri metalice dizolvate, precum şi alţi ioni ce acţionează ca şi conductori ai curentului electric. O sursă de alimentare furnizează curent electric anodului, astfel oxidând atomii metalului ce se comprimă şi le permite acestora să se dizolve în soluţie. În ceea ce priveşte catodul, ionii de metal dizolvaţi în soluţia electrolită sunt reduşi la interfaţa dintre soluţie şi catod, astfel încât aceştia aderă la catod.

 

Procesul de cromare

Pentru a înţelege cu adevărat volumul de muncă depus la o piesă ce trebuie restaurată şi recromată trebuie să ştiţi că: în prima fază trebuie cromul dat jos de pe piesă, trebuie curăţat şi nichelul, trebuie polişata piesa pentru a elimina orice urmă (deoarece orice zgârietură ar fi vizibilă după placare), trebuie curaţată bine şi degresată pentru a elimina orice impurităţi (în unele cazuri, pentru curăţare, se utilizează şi acid sulfuric sau alţi astfel de acizi puternici). De asemenea, mai sunt efectuate şi alte pre-tratamente asupra obiectului, după care se trece la procesul propriu-zis de cromare.

 

Procesul de placare, în sine, constă în mai multe etape, între fiecare dintre acestea obiectul fiind curăţat.

După ce piesa este curaţată de zgârieturi şi impurităţi, iar suprafaţa este netedă, aceasta este introdusă într-o cuvă cu o soluţie ce ajută la încălzirea metalului (obiectului). Elementul ce trebuie placat este încălzit până ajunge la o temperatură ce asigură o acoperire uniformă a cromului pe suprafaţă.

 

Odată terminată această etapă, piesa este introdusă într-o cuvă unde piesa este placată cu nichel. Doar în combinaţie cu nichelul, obiectele cromate capată aspectul argintiu puternic. În plus, nichelul protejează metalul împotriva elementelor externe şi impotriva coroziunii. Această etapă este repetată cu două, trei tipuri de nichel.

Abia după ce este terminat procesul de placare cu nichel, se trece la cel cu crom, obiectul fiind introdus într-o altă cuvă cu o soluţie ce conţine crom. Atât la placarea cu nichel, cât şi la cea cu crom, se foloseşte electroplacarea.

 

Pentru finalizare, piesa este polişată şi inspectată, pentru a fi siguri că rezultatul este cel scontat.

 

În afara efectului vizibil, atractiv, ce sporeşte frumuseşea rezultatului restaurării, placarea cu crom ajută la creşterea duratei de viaţă a  elementelor pieselor metalice.

?

PS In cadrul Oldtimer Studio efectuam toate operatiunile mecanice: curatare, reparare, slefuire. Procesul chimic de placare este externalizat.

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
Prezentare video
 
Accesorii actionare  |  Accesorii electrice  |  Accesorii evenimente  |  Accesorii metalice  |  Accesorii motor  |  Accesorii oglinda  |  Accesorii protectie  |  Accesorii sticla  |  Accesorii studio  |  Accesorii tabla  |  Accesorii tapiterie  |  Accesorii tinichigerie  |  Accesorii usi  |  Accesorii ventilatie  |  Acid sulfuric  |  Acoperire si protectie  |  Acumulatori plumb  |  Aliaj plumb  |  Amortizoare automobile  |  Amortizoare usi  |  Amortizoare usi reparatii  |  Antichitati restaurari  |  Anvelope camion  |  Anvelope folosite  |  Anvelope noi  |  Anvelope utilaje  |  Anvelope uzate  |  Aparate electrice  |  Aparate testare  |  Aprovizionarea cu materiale  |  Arcuri piese schimb  |  Argintare  |  Atelier mecanic  |  Atelier reparatii  |  Atelier restaurare  |  Atelier tinichigerie  |  Atelier vopsitorie  |  Ateliere de reparatii  |  Ateliere mecanice  |  Benzi cauciuc  |  Benzi ornamentale  |  Benzi proces  |  Benzi ventilatie  |  Camere ventilatie  |  Camere ventilatie reparatii  |  Cataloage clasa  |  Centuri complexe  |  Centuri lucru  |  Centuri piele  |  Centuri protectie  |  Centuri scule  |  Combinatie culori   |  Comenzi piese de schimb   |  Conducte reparatii  |  Design exterior  |  Design spatii lucru  |  Design studio  |  Dimensiuni model  |  Documentatii tehnice  |  Echipamente performante  |  Echipamente electrice  |  Echipamente lucru  |  Echipamente protectie  |  Echipamente sablare  |  Echipamente studio  |  Echipamente vopsire  |  Efecte speciale   |  Filme colectie  |  Finisaje decorative  |  Fotografii evenimente  |  Furtunuri cauciuc  |  Garnituri cauciuc  |  Garnituri metalice  |  Garnituri usi sticla  |  Garnituri utilaje  |  Grad ridicat de acoperire  |  Interfata permite   |  Izolare conducte  |  Jante aliaj  |  Jante camion  |  Jante tabla  |  Licitatii electrice  |  Material acoperire  |  Material de placare  |  Material special  |  Materiale electrice  |  Materiale fixare  |  Materiale protectie  |  Montaj anvelope  |  Montaj sigurante  |  Montaj standard   |  Montaj trape  |  Montaj usi  |  Montaj usi exterior  |  Montate pe sasiu  |  Obiecte de arta restaurari  |  Oglinzi decorative  |  Operatiunile de montaj   |  Piele si tapiterie  |  Piese schimb originale  |  Piese aluminiu  |  Piese asamblare  |  Piese auto originale  |  Piese cauciuc  |  Piese de schimb originale  |  Piese decorative  |  Piese fixare  |  Piese motociclete  |  Piese motor  |  Piese schimb utilaje  |  Piese sticla  |  Piese valoare restaurari  |  Plasa protectie  |  Produse cauciuc  |  Produse electrice  |  Produse metalice  |  Produse ornamentale  |  Protectie coroziune  |  Radio reparatii  |  Reconditionare vopsea caroserie  |  Refacere piese uzate  |  Regulator mecanic  |  Reparatie caroserie  |  Reparatie de tinichigerie  |  Reparatii conducte  |  Reparatii electrice  |  Reparatii sasiu  |  Reparatii tinichigerie  |  Reparatii utilaje  |  Restaurari automobile vechi  |  Restaurari masini clasice  |  Sablare sticla  |  Saboti piele  |  Saboti protectie  |  Scaune exterior  |  Scaune sticla  |  Schimb ulei  |  Schimb ulei motor  |  Scule acumulatori  |  Scule electrice reparatii  |  Scule mecanice  |  Scule si accesorii  |  Scule tinichigerie  |  Sine aluminiu  |  Sine metalice  |  Sisteme programare  |  Sisteme pulverizare  |  Sisteme securizate camere  |  Sisteme ventilatie  |  Sisteme vopsire  |  Standardele internationale  |  Sticla fixare puncte  |  Suport motor  |  Tapiterie din piele   |  Tapiterie reparatii  |  Testare caroserie  |  Testare motor  |  Testare sasiu  |  Trape protectie uv  |  Tratament motor  |  Tratamente jante  |  Ulei motor  |  Usi clasice  |  Usi electrice  |  Usi exterior  |  Usi metalice  |  Usi metalice uz general  |  Usi securizate  |  Usi sticla  |  Usi tehnice  |  Utilaje mecanice  |  Utilaje noi  |  Utilaje tinichigerie  |  Utilaje tinichigerie reparatii  |  Utilaje uz general  |  Vehicule electrice  |  Vehicule noi  |  Vopsitorie cuptor  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.