Oficiul National al Registrului Comertului-Municipiul Bucuresti Afisari: 41459
Categorie: SERVICII PUBLICE >> Ministere si institutii de interes public Vizitatori: 16144
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Bd. Unirii, nr. 74, bl. J3B, sector 3,
-------------------------
Phone: Telefon
  0213160804; 0213160803
-------------------------
Web: Internet
  email: onrc@onrc.ro
  site: www.onrc.ro

 
Registrul Comertului TAXE 1  
Detalii  

 

HOTARAREA Nr. 113/2010

privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 11 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. — (1) Se aprobă taxele pentru operațiunile efectuate de Oficiul Național al Registrului Comerțului și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, prevăzute în anexa nr. 1.(2) Pentru operațiunile de eliberare duplicat certificat de înregistrare/anexă, prevăzută la nr. crt. 1 din anexa nr. 1, eliberare certificat constatator, prevăzută la nr. crt. 3 din anexa nr. 1, și eliberare de copii certificate, prevăzută la nr. crt. 4 din anexa nr. 1, se aplică taxe suplimentare de 50% pentru soluționarea cererii în termen de maximum 48 de ore.Art. 2. — (1) Se aprobă tarifele pentru eliberarea off-line de către Oficiul Național al Registrului Comerțului și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale de informații privind datele înregistrate în registrul comerțului computerizat și pentru accesarea de informații privind datele înregistrate în registrul comerțului central computerizat, prin serviciile on-line ale Oficiului Național al Registrului Comerțului, prevăzute în anexa nr. 2.(2) Pentru cererea de eliberare de informații prevăzute în anexa nr. 2 se aplică tarife suplimentare, după cum urmează:a) 50% din tarife, pentru soluționarea cererii în termen de 48 de ore de la data înregistrării solicitării;b) 30% din tarife, pentru soluționarea cererii în termen de 5 zile de la data înregistrării.Art. 3. — (1) Informațiile prevăzute în anexa nr. 2 sunt eliberate autorităților și instituțiilor publice, cu excepția celor finanțate integral din venituri proprii, fără plata tarifelor, pe baza protocoalelor de colaborare încheiate în acest scop.(2) Pentru informarea opiniei publice, Oficiul Național al Registrului Comerțului eliberează cu titlu gratuit ziariștilor și reprezentanților mijloacelor de informare în masă informații statistice din registrul comerțului, care nu pot fi reutilizate în scop comercial.Art. 4. — Pentru serviciile auxiliare prestate de Oficiul Național al Registrului Comerțului și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, nivelul tarifelor pentru multiplicarea documentelor, transmiterea de acte și informații prin mijloace de comunicații — poștă, fax, email, suport magnetic, traducerea în limba engleză a certificatelor constatatoare / informațiilor punctuale pentru solicitanți, tehnoredactarea cererilor și declarațiilor, îndrumarea pentru completarea corectă a cererilor adresate registrului comerțului, altele decât cererile de înregistrare și autorizare a funcționării, și alte asemenea servicii se stabilește, în mod unitar, prin ordin al ministrului justiției, pe bază de calculație de preț.Art. 5. — În cazul renunțării la cerere înainte de soluționarea acesteia, al neprestării serviciului de înregistrare în registrul comerțului ori în situațiile în care se achită eronat sau în plus față de suma stabilită prin prezenta hotărâre, taxele, tarifele și comisioanele se vor restitui în conformitate cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale actelor normative emise în aplicarea acesteia.Art. 6. — (1) Oficiul Național al Registrului Comerțului și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale colectează taxele și tarifele aferente unor activități și/sau fonduri cu destinație specială și, după caz, le virează în contul entităților beneficiare, în temeiul unor prevederi legale exprese.(2) Entitățile beneficiare, după caz, suportă comisioanele percepute pentru operațiunile de plăți derulate prin intermediul sistemului de decontare și plăți, aferente virării taxelor și tarifelor prevăzute la alin. (1).(3) Pentru operațiunile de colectare și virare în contul entităților beneficiare ale taxelor aferente activităților și/sau fondurilor cu destinație specială, Oficiul Național al RegistruluiComerțului percepe un comision suportat de entitatea beneficiară, care va fi stabilit prin ordin al ministrului justiției, pe bază de fundamentare economică.Art. 7. — Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.Art. 8. — Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 684/2009 privind aprobarea taxelor și tarifelor pentru operațiunile efectuate de Oficiul Național al Registrului Comerțului și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 15 iulie 2009.                                        

    ANEXA 1

TAXELEpentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale

Nr. crt.

Denumirea operaţiunii

Taxa lei

1.

Servicii prealabile înregistrării în registrul comerțului, documente care, potrivit legii, se înregistrează sau se eliberează în/din registrul comerțului, comisioane pentru servicii oferite de oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale: înregistrare verificare denumire firmă și rezervare*) persoană fizică autorizată / întreprindere individuală / întreprindere familială; înregistrare verificare disponibilitate*) denumire firmă / emblemă persoană juridică; înregistrare verificare unicitate*) sediu social/asociat unic / persoană fizică autorizată / titular al întreprinderii individuale / reprezentant al întreprinderii familiale; modificare*) a unei înregistrări (element) persoană fizică autorizată / întreprindere individuală / întreprindere familială; preschimbare a certificatului de înregistrare în mod curent, ca urmare a unor modificări*); depunere situații financiare*) anuale sau de lichidare; eliberare duplicat certificat de înregistrare/anexă; obținere cod unic de înregistrare (CUI); transmitere spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a/a VII-a, a actelor prevăzute de lege; transmitere declarații pe propria răspundere privind autorizarea funcționării; obținere informații din cazierul fiscal; transmitere/obținere alte documente/informații prevăzute în mod expres de lege

10 / înregistrare / element**) / document

2.

Înregistrare în registrul comerțului*) persoane juridice / sucursale / schimbare de sediu social în alt județ/schimbare formă juridică

120/înregistrare

3.

Înregistrare*) a unui element al actului constitutiv, precum și a altor documente/date care, potrivit legii, se înregistrează sau se menționează în registrul comerțului pentru persoane juridice; rezervare*) denumire firmă / emblemă persoane juridice; înregistrare*) persoană fizică autorizată / întreprindere individuală / întreprindere familială; menționare*) a unui document în registrul comerțului pentru persoană fizică autorizată / întreprindere individuală / întreprindere familială; înregistrare declarație pe propria răspundere privind autorizarea funcționării*); eliberare extras de registru; eliberare certificat constatator

30/înregistrare/operaţiune/element**)

4.

Eliberare de copii certificate de pe documentele depuse la registrul comerțului

4+0,2/paginăcertificată

    *) La taxele percepute pentru operaţiunile în cauză se aplică fondul de lichidare, constituit potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, şi fondul de buletin, constituit potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 460/2005 privind conţinutul, etapele, condiţiile de finanţare, publicare şi distribuire a Buletinului procedurilor de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare.    **) Elemente şi alte documente sau date care, potrivit legii, se înregistrează sau se menţionează în registrul comerţului pentru persoane juridice şi persoane fizice autorizate/întreprinderi individuale/întreprinderi familiale:    a) elemente care se înregistrează în registrul comerţului: denumire; emblemă; sediu social, inclusiv schimbarea datorată modificării administrative a denumirii arterei de circulaţie/numărului poştal; obiect de activitate; durata de funcţionare; suspendare/reluare activitate; asociaţi; participare la profit şi pierderi; administratori/persoane împuternicite (fizice sau juridice, reprezentanţi legali, lichidatori etc.); înscriere structură acţionariat; cenzori/auditori persoane fizice sau juridice şi reprezentanţi cenzori/auditori persoane juridice; capital social; sediu secundar; dizolvare; fuziune/divizare; lichidare, radiere înmatriculare/menţiune/altă operaţiune; erori materiale generate de solicitant; alte elemente conform art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau în temeiul altor acte normative; modificare sediu profesional/obiect de activitate/date persoană fizică autorizată/întreprindere individuală/întreprindere familială; punct de lucru persoană fizică autorizată/întreprindere individuală/întreprindere familială; modificare participare la beneficii şi pierderi întreprindere familială; modificare membri/reprezentant întreprindere familială; patrimoniu de afectaţiune;    b) documente supuse menţionării în registrul comerţului: hotărârile adunării generale a acţionarilor/asociaţilor; hotărârile pronunţate de instanţele judecătoreşti; recursurile şi/sau opoziţiile formulate, alte cereri sau acţiuni; prospectul de emisiune de acţiuni; proiectul de fuziune/divizare; cererile de radiere formulate conform art. 25 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; dobândirea de către societate a unui bun de la un fondator sau acţionar; registrele societăţilor pe acţiuni sau în comandită pe acţiuni; registrul independent al acţionarilor; prelungirea valabilităţii sediului firmei sau a sediilor secundare; specimenul de semnătură; certificatele de garanţie legală pentru administratori şi cenzori; dovada vărsământului de capital social; plângerile împotriva rezoluţiei directorului oficiului registrului comerţului pentru persoană fizică autorizată/întreprindere individuală/întreprindere familială; oricare alt act prevăzut de lege.

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
modificare de denumire societate  |  Acte aditionale  |  Acte firma  |  Acte normative  |  Aplicatii salarii  |  Asistenta legala  |  Autorizare persoane fizice  |  Autorizare punct lucru  |  Autorizare sediu social  |  Bugetul de venituri si cheltuieli   |  Capital social  |  Cerere finantare  |  Cereri de suspendare  |  Certificat constatator registrul comertului  |  Certificat fiscal   |  Certificate constatatoare  |  Certificate constatatoare registrul comertului  |  Cod postal  |  Codul fiscal  |  Colectare date  |  Colectare documente  |  Consultanta societati comerciale  |  Contencios administrativ  |  Contracte de baza  |  Contracte individuale de munca  |  Contractele de munca  |  Contractele individuale de munca  |  Contractul colectiv de munca   |  Contractul de munca  |  Copii acte   |  Depunere documente registrul comertului  |  Dizolvare societate  |  Documente financiare justificative  |  Documente justificative  |  Documente justificative contabile  |  Erori materiale  |  Evidenta economica  |  Fonduri financiare  |  Infiintari societati  |  Infiintari societati comerciale  |  Inregistrare contracte munca  |  Inregistrare emblema societate  |  Institutii de interes public  |  Lichidare societate  |  Lucrari si servicii  |  Management resurse umane  |  Management financiar  |  Management general  |  Materiale auxiliare  |  Modificare act constitutiv  |  Modificare de sediu  |  Oficii potale - bucureti  |  Oficiul postal  |  Oficiul registrului comertului  |  Oficiului registrului comertului  |  Opera pentru copii  |  Operatiunile derulate  |  Organizare contabilitate  |  Persoanelor fizice si juridice  |  Procedura insolventei  |  Radiere firma  |  Radierea din registrul comertului  |  Radieri puncte lucru  |  Raporturile juridice  |  Registrul comertului  |  Registrul national evidenta testamentelor autentice  |  Relatii comerciale internationale  |  Resurse umane   |  Resurse umane servicii  |  Rezervare denumire societate  |  Roi dinate   |  Schimbare limba  |  Schimbare sediu social  |  Servicii resurse umane  |  Servicii birou  |  Servicii de lichidare  |  Servicii de management financiar   |  Servicii financiar contabile  |  Servicii inspectie  |  Servicii medicale  |  Servicii software  |  Servicii suplimentare  |  Serviciul juridic contencios  |  Situatii financiare  |  Situatii financiare anuale  |  Societati infiintari  |  Software aplicatii  |  Software baza  |  Software inregistrare  |  Software salarii   |  Vacante individuale  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.