SERVICIUL MONITORIZARE ASISTENTI PERSONALI - asigură demersurile necesare pentru constituirea dosarelor şi deschiderea drepturilor privind asistentul personal al persoanelor cu handicap grav;
- asigură preluarea de la Serviciul Facilităţi Transport a documentaţiei persoanelor cu handicap grav care au optat pentru angajarea unui asistent personal, conform Manualului de Proceduri;
- întocmeşte verificările în teren pentru persoanele cu handicap grav şi care au optat pentru angajarea unui asistent personal în termenele prevăzute în Manualul de Proceduri şi asigură transmiterea raportului de anchetă şi a referatului privind propunerea de angajare către Serviciul Prestaţii Sociale;
- asigură împreună cu B.P.A.I. efectuarea demersurilor legale privind contractul de muncă al asistentului personal;
- asigură monitorizarea activităţii asistenţilor personali, a modului în care este respectat şi urmărit planul de recuperare în termenele prevăzute de legislaţie;
- întocmeşte evaluările anuale ale asistenţilor personali;
- asigură întocmirea documentaţiei necesare pentru acordarea ajutorului de deces persoanelor care şi-au desfăşurat activitatea ca şi asistenţi personali/beneficiarilor persoane cu handicap;
- asigură întocmirea lunară a situaţiei privind plăţile efectuate cu titlul de salarii pentru asistenţii personali şi a celor cu titlul de indemnizaţie echivalentă;
- asigură transmiterea informaţiilor în termenele prevăzute de Manualul de Proceduri către B.P.A.I. în privinţa situaţiilor în care asistenţii personali solicită concediul de odihnă, în vederea suspendării contractului de muncă şi a acordării indemnizaţiei echivalente;
- verifică documentaţia de punere în plată a drepturilor salariale ale asistenţilor personali întocmită deDirecţia Economică şi confirmă/corectează informaţiile respective;
- identifică problemele sau dificultăţile apărute în fluxul informaţional, financiar sau în circuitul documentelor şi le comunică şefului ierarhic superior participând la generarea şi implementarea de soluţii în vederea eficientizării activităţii;
- asigură eliberarea adeverinţelor sau negaţiilor necesare persoanelor cu dizabilităţi solicitate de către alte instituţii;
- răspunde în termenele legale solicitărilor adresate de alte instituţii, conform competenţelor care îi revin;
- asigură confidenţialitatea informaţiilor privind persoanele care beneficiază de servicii sau drepturi de natură socio-medicală;
- asigură participarea la evenimente cu caracter profesional, social sau de comunicare ce corespund domeniului de activitate, promovând drepturile persoanelor cu dizabilităţi şi facilitarea accesului acestora la servicii de specialitate;
- întocmeşte situaţii statistice privind asistenţii personali şi drepturile de care beneficiază şi le transmite ANPH sau instituţiilor interesate în termenele legale
|