Terapie comportamentală aplicată la copiii cu tulburare de spectru autist Tulburarea de spectru autist este o dizabilitate complexă de dezvoltare.Semnele apar de obicei în timpul copilăriei timpurii ?i afectează capacitatea unei persoane de a comunica ?i de a interac?iona cu ceilal?i. Tulburarea de spectru autist este definită de un anumit set de comportamente care afectează indivizii în mod diferit ?i în grade diferite. Nu există o singură cauză cunoscută a autismului, dar cre?terea gradului de con?tientizare ?i diagnosticarea precoce / interven?ia ?i accesul la servicii, conduc la rezultate semnificativ îmbunătă?ite. Unele dintre comportamentele asociate autismului includ învă?area întârziată a limbii, dificultă?i la contactul vizual sau la o conversa?ie, abilită?ile motorii slabe ?i sensibilită?ile senzoriale. Din nou, o persoană din spectru ar putea urma multe dintre aceste comportamente sau doar câteva. Diagnosticul tulburării spectrului de autism se aplică pe baza analizei tuturor comportamentelor ?i a gravită?ii lor. Ce implică Terapia? Eficacitatea terapiei pentru autism nu este o abordare „unică pentru to?i” ?i nu trebuie privită niciodată ca un set de programe sau exerci?ii „conservatoare”. Dimpotrivă, un terapeut calificat personalizează interven?ia pentru abilită?ile, nevoile, interesele, preferin?ele ?i situa?ia familială a fiecărui cursant. Din aceste motive, un program pentru un copil va arăta diferit fa?ă de cel al altui copil. Totu?i, programele de terapie pentru copiii cu tulburări din spectrul autist au următoarele în comun: Planificarea ?i evaluarea continuă - Un terapeut calificat ?i instruit proiectează ?i supraveghează direct interven?ia.
- Dezvoltarea obiectivelor de tratament ale terapeutului provine dintr-o evaluare detaliată a abilită?ilor ?i preferin?elor fiecărui copil ?i poate include, de asemenea, obiectivele familiei.
- Scopul terapiei ?i al tratamentului favorizează dezvoltarea ?i vizează o gamă largă de domenii, cum ar fi comunicarea, sociabilitatea, auto-îngrijirea, jocul ?i timpul liber, dezvoltarea motrică ?i dezvoltarea emo?ională;
- Terapia implică măsurarea continuă ?i obiectivă a progresului copilului;
- Coordonatorul/Terapeutul analizează frecvent informa?ii despre progresul elevului ?i utilizează acest lucru pentru a ajusta procedurile ?i obiectivele după cum este necesar;
- Coordonatorul/Terapeutul se întâlne?te în mod regulat cu membrii familiei pentru a planifica, revizui ?i pentru a face ajustări după cum este necesar asupra progresului copilului.
Tehnici ?i filozofie - Instructorul folose?te o varietate de proceduri analitice de comportament, dintre care unele sunt dirijate de către instructor ?i al?ii ini?iate de către cursant.
- Părin?ii ?i / sau al?i membri ai familiei ?i îngrijitori primesc formare, astfel încât ace?tia să poată sus?ine practica de învă?are ?i abilitate pe tot parcursul zilei.
- Ziua cursantului este structurată pentru a oferi numeroase oportunită?i – atât planificate, cât ?i naturale – pentru a dobândi ?i a exersa abilită?ile atât în ??situa?ii structurate, cât ?i nestructurate.
- Învă?ătorul prime?te o abunden?ă de consolidare pozitivă pentru a demonstra abilită?ile utile ?i comportamentele adecvate social. Accentul se pune pe interac?iunile sociale pozitive ?i pe învă?area plăcută.
- Învă?ătorul nu prime?te nici o întărire a comportamentelor care dăunează sau împiedică învă?area.
Va asteptam in cabinetul nostru creat special pentru micutii dumneavoastra ! |