Franele cu disc folosesc „placute” din bucati special concepute din material rezistent la frecare, compus din substante organice, metalice sau ceramice care in procesul de franare sunt presate pe un disc atunci cand soferul calca pedala de franare, rezultand astfel oprirea autovehicului. De fiecare data cand actionati franele vehiculului, o cantitate mica de material de frecare este uzata de pe tampoane.In timp, materialul de frecare va deveni din ce in ce mai subtire, iar in final materialul de frecare va fi uzat în întregime, expunand astfel piesele de otel pe care materialul a fost aplicat. Cand aceste piese de otel intra în contact cu discurile vor rezulta distante de franare excesiv de mari si deteriorarea discurilor, creand astfel un risc foarte ridicat de provocare de accidente rutiere. Uzura placute de frana Daca placutele de frana ale unui vehicul sunt prevazute cu indicatori de uzura, soferul poate observa un zgomot specific atunci cand franele sunt cuplate. Acest sunet este cauzat de un mic accesoriu metalic situate pe placa de suport a placutelor de frana. De retinut faptul ca nu toate placutele de frana vin cu aceasta caracteristica, deci nu va bazati doar pe sunet pentru a evalua starea franelor. Cand franele sunt expuse la conditii umede, cum ar fi dupa o ploaie de exemplu, placutele pot prezenta acel sunet specific mentionat anterior, insa daca acesta dispare dupa cateva utilizari ale sistemului de franare, acesta este un bun indicator ca a fost doar un pic de umezeala pe placute si nu este un semn ca trebuiesc înlocuite. Monitorizarea placutelor de frana Este foarte importanta monitorizarea starii placutelor de frana prin inspectarea lor periodica. Daca nu sunt inlocuite la timp alte componente ale sistemului de franare pot fi deteriorate, în special discurile de frana. Daca materialul de frecare de pe placute are o grosime mai mica de sapte milimetri, luati în considerare inspectia franelor, mai ales daca a trecut mult timp de la ultima inspectie. |