Companiile au inteles ca drumul spre success sau mentinerea la standarde inalte presupune lucrul in cadrul unui sistem de management bine definit si functional. Asadar, certificarea sistemului de management al calitatii implementat in cadrul unei companii constituie o decizie strategica in drumul spre excelenta. Familia de standarde ISO 9000 reprezinta o serie de standarde referitoare la sistemul de management al calitatii, care urmaresc asigurarea satisfactiei clientilor si obtinerea de produse si servicii conforme.ISO 9001 constituie cadrul pentru orice organizatie care doreste sa demonstreze conformitatea prin certificarea cu organisme de terta parte. ISO 9001 - Demonstreaza capabilitatea organizatiei de a furniza produse care indeplinesc cerintele clientilor si cele de reglementare aplicabile, avand drept scop cresterea satisfactiei clientilor; - Considera procesele in functie de valoarea adaugata; - Promoveaza necesitatea analizei rezultatelor in ceea ce priveste performanta si eficacitatea proceselor; - Promoveaza ideea imbunatatirii continue a proceselor pe baza masurarilor obiective; - Aplicabil oricarui tip de organizatie.Un sistem de management al calitatii certificat demonstreaza angajamentul organizatiei pentru calitate si satisfactia clientului. Increderea in capacitatea de a produce "calitate" a unei organizatii este premiza pentru o relatie de durata, reciproc benefica, cu toti clientii organizatiei. |