Scoala Gimnaziala Regina „Maria” a cunoscut recent, datorita unei relatii foarte bune cu comunitatea si a unui management eficient, un accentuat progres. Aceasta tendinta de crestere se poate observa în relatia de colaborare între conducere si profesori, pe de o parte si între conducere, elevi si parinti pe de alta parte, în imaginea pozitiva pe care scoala o are în cartier. Cresterea prestigiului scolii este pusa în evidenta de cresterea performantelor scolare ale elevilor si de faptul ca foarte multe familii din afara circumscriptiei scolare, în special din judetul limitrof ( Ilfov) solicita înscrierea copiilor lor la scoala noastra, fiind considerata ca preferata. Cresterea performantelor scolare ale elevilor se datoreaza încurajarii si sustinerii din partea scolii a activitatii de performanta. Cresterea prestigiului scolii si a atractivitatii ei în rândul familiilor din perimetrul scolii noastre se datoreaza transparentei manageriale, a întelegerii conducerii scolii fata de problemele ridicate de parinti, se datoreaza numeroaselor activitati scolare si extrascolare pe care le organizeaza scoala. În urma încheierii lucrarilor de reabilitare prin programul BEI si a modernizarilor realizate din fonduri extrabugetare obtinute de scoala din închirieri, în mare parte, si cu contributia parintilor, prin Asociatia Parintilor din Scoala Gimnaziala Regina „Maria”, baza materiala a scolii a fost îmbunatita în mod considerabil, fapt ce a determinat cresterea satisfactiei parintilor fata de oferta curriculara a scolii si fata de conditiile oferite pentru elevi.
În viziunea Scolii Gimnaziale Regina „Maria”, elevii sunt acele persoane umane care în procesul convietuirii sociale trebuie sa-si însuseasca deprinderile, normele si cunostintele necesare unei cât mai bune integrari sociale. Este necesara realizarea unei integrari sociale pentru asigurarea unui climat de siguranta fizica si de libertate spirituala. Credem ca elevii pot fi ajutati sa devina niste persoane responsabile într-o scoala democratica, adica într-o scoala capabila sa asigure elevilor posibilitatea crearii si dezvoltarii abilitatilor de comunicare si relationare interpersonala; într-o scoala capabila sa asigure dezvoltarea unui curriculum si promovarea unor activitati extracurriculare, care sa valorifice la maxim potentialul intelectual si creativ al elevilor; într-o scoala capabila sa satisfaca interesele si motivatiile personale ale elevilor; într-o scoala capabila sa fie în concordanta cu cerintele comunitatii |