coala Gimnaziala Nr. 2 se organizeaza în jurul a patru tipuri fundamentale de învatare, considerate ca niste piloni ai educatiei: - a învata sa înveti, reprezentând dobândirea instrumentelor cunoasterii;
- a învata sa faci, în asa fel încât individul sa intre în relatie cu mediul înconjurator;
- a învata sa traiesti împreuna cu altii, pentru a coopera cu alte persoane, participând la activitatile umane, fie ele si realizate prin mijloace IT;
- a învata sa fii, un element important care rezulta din primele trei.
Daca pâna acum educatia s-a concentrat pe a învata sa stii si, în mica masura, pe a învata sa faci; consideram ca o scoala moderna trebuie sa ofere instrumentele necesare (metode, stiluri dinamice, interactive) dezvoltarii elevului atât pe plan cognitiv cât si pe plan emotional. Educatia nu înseamna cât de mult ai retinut, si nici macar cât de multe cunosti. Este capacitatea de a diferentia între ceea ce stii si ceea ce nu stii. Viziunea Scolii Gimnaziale Nr. 2 are ca filon central crezul ca educatia presupune si o oarecare intuitie a structurii celui educat. Ceea ce înseamna ca elevii trebuie respectati cunoscându-le valorile si implementându-le pe cele traditionale împletite cu valorile unei societati democratice. |