De cate ori ai impins masina ca te-a lasat bateria/motorul/etc? Oricand un fir se poate rupe sau o siguranta se poate arde. E mai bine, si mai ieftin, sa previi decat sa repari. Nu astepta sa ti se intample, profita acum si achizitioneaza un pachet promotional de revizie generala. Un automobil pastrat in bune conditii inseamna ca acesta este mai sigur, va avea o viata mai lunga si isi va pastra valoarea in timp. Nu veti mai cheltuii bani pe componente scumpe ca motorul sau transmisia, veti consuma mai putin carburant si veti ajuta la reducerea emisiilor de gaze, protejand astfel mediul inconjurator. Recomandari ULEI Va recomandam verificarea nivelului de ulei la fiecare 1.000 km. Perioada optima pentru schimbarea uleiului este la fiecare 8.000 km – 15.000 km (in functie de tipul motorizarii) sau la fiecare 12 luni. Ce beneficii va asigura respectarea acestor reguli? - Costuri mai mici – se reduce consumul de combustibil; - Exploatarea mai indelungata a autovehiculului – se reduce uzura pieselor motorului printr-o lubrifiere mai buna, se asigura o racire mai eficienta a componentelor motorului, precum si o durabilitate mai mare a componentelor de etanseizare. Cum stiti cand este absolut necesar sa verificati nivelul si starea uleiului? - motorul functioneaza intrerupt - se mareste consumul de combustibil - motorul se supraincalzeste si trepideaza - iese fum colorat prin sistemul de evacuare. Vezi oferta SISTEM FRANARE Durata medie de viata a componentelor care alcatuiesc sistemul de franare este destul de scurta de aceea va recomandam o verificare pe an sau la maxim 10.000 km. Problemele la sistemul de franare apar cel mai des la soferii care obisnuiesc sa conduca mai sportiv, cu multe franari si accelerari bruste. PLACUTE DE FRANA Plăcuţele sunt compuse dintr-un suport metalic pe care se află depus un material de fricţiune. În momentul frânării, materialul de fricţiune de pe plăcuţă vine în contact cu discul de oţel al roţii. Prin frecare, ambele piese se încălzesc şi se uzează, adică pierd particule din componenţă şi se subţiază. Durata de viaţă a unei plăcuţe de frână depinde de mai mulţi factori, dintre care mai importanţi sunt caracteristicile materialului de fricţiune din care este confecţionată şi modul (răcire) , de eliminare a căldurii în urma frecării pe disc (modul de răcire a plăcuţei), dar şi de maniera de acţionare de către şofer a frânelor etc. Uzura La maşinile de producţie mai veche, singurul mod de a afla gradul de uzură al plăcuţelor de frână este demontarea şi verificarea lor. Deşi operaţiunile de demontare şi montare a noilor plăcuţe nu sunt prea complicate, ele se execută numai de personalul specializat din service deoarece instalaţia de frânare face parte dintre cele mai importante organe, de care depinde securitatea maşinii şi viaţa pasagerilor. Cu această ocazie un specialist verifică şi etrierele, cilindrii receptori, dacă există scurgeri sau neetanşări etc. Plăcuţele de frână se uzează de obicei după un rulaj de 20.000- 40.000 km, iar discurile de oţel pe care apasă acestea după un rulaj dublu, de 40.000-70.000 km. Pe maşinile din generaţiile mai noi există la bord o lampă de semnalizare martor care se aprinde preventiv când gradul de uzură a plăcuţei este avansat. Din acel moment ele mai pot funcţiona pe automobil încă 2.000-3.000 de km. Dar nu trebuie să aşteptăm uzura completă a unei plăcuţe pentru a o înlocui fiindcă atunci se produce o frecare distructivă, fier pe fier, cu degajare mare de căldură care va supraîncălzi discul, deformându-l. Vezi oferta LICHID DE FRANA Service-ul va recomanda sa verificati periodic nivelul de umplere al rezervorului de lichid de frana. La marea majoritate a automobilelor rezervorul este transparent ceea ce inseamna ca poate fi verificat nivelul lichidului fara sa fiti nevoiti sa scoateti capacul. In schimb, la masinile ce au ceva vechime, rezervorul este construit in totalitate din metal, deci va trebui sa scoateti capacul pentru a verifica nivelul lichidului de frana. Foarte important de stiut este faptul ca lichidul de frana este foarte toxic de aceea va sfatuim sa evitati pe cat posibil contactul cu ochii si cu pielea. Mai mult decat atat, niciodata sa nu varsati lichid de frana pe caroserie deoarece va distruge vopsea, lichidul avand un efect foarte coroziv. Daca va hotarati sa curatati sistemul de franare e bine de stiut ca in acele momente sunt antrenate particule de praf de material de frictiune care sunt extrem de daunatoare sanatatii de aceea va recomandam sa nu inspirati acest praf. Lucrarile la sistemul de franare solicita o curatenie amanuntita intr-un mod de lucru foarte precis. Service-ul nu recomanda efectuarea acestor lucrari acasa, deoarece din lipsa de experienta si de dispozitive riscati sa puneti in pericol viata dvs. si a celorlalti participanti la trafic. |