Societatea noastra presteaza servicii de cenzorat pentru asociatiile de proprietari din Bucuresti si imprejurimi Pe langa serviciile de expertiza extrajudiciara, contabilitate, salarizare, societatea noastra, societate membra CECCAR presteaza si servicii de cenzorat pentru asociatiile de proprietari. Daca faceti parte din conducerea unei asociatii de proprietari in calitate de presedinte sau membru al comitetului executiv si doriti sa ca transparenta si corectitudinea sa reflecte activitatea dumneavoastra, atunci apelati cu incredere la serviciile de cenzorat oferite de noi prin solicitarea unei oferte. Contract prestari servicii cenzorat pentru asociatiile de proprietari Colaborarea cu o firma autorizata pentru prestarea serviciilor de verificare a documentelor si listelor presupune urmarea urmatorilor pasi: - Asociatia de proprietari trebuie sa fie legal constituita si sa fie condusa de un presedinte ales in adunare generala
- Comitetul executiv trebuie sa mandateze presedintele pentru incheierea unui contract de cenzorat cu o persoana juridica autorizata de CECCAR pentru prestarea de servicii de expertiza contabila
- Valabilitatea contractului de prestari servicii este limitata pana la prima adunare generala a proprietarilor, daca in urma acesteia nu se doreste continuarea contractului
- Valoarea contractului de prestari servicii si clauzele contractuale se stabilesc impreuna cu reprezentantii asociatiei
- La semnarea contractului firma de pune la dispozitia asociatiei urmatoarele documente: copie CUI, copie autorizatie CECCAR, copie Aviz CECCAR pentru anul in curs, copie polita asigurare malpraxis
În ce consta activitatea de cenzorat pe care o prestam? Verificarea lunara, trimestriala, semestriala sau anuala a activitatii financiar contabile si de gestiune desfasurate intr-o asociatie de proprietari consta in urmatoarele activitati de control (cel putin): 1) verificarea lunara a incasarilor atat prin casierie cat si prin cont bancar al asociatiei. 2) verificarea lunara a platilor efectuate prin casieria asociatiei cat si operatiuni prin contul bancar al asociatiei conform extraselor de cont lunare. 3) verificarea lunara a fiselor pe apartament intocmite de administratorul sau contabilul asociatiei 4) verifica lunar atat listele de intretinere cat si bazele de calcul detaliate pentru fiecare suma sau cheltuiala in parte 5) verifica lunar Registrul jurnal. Acesta poate fi tinut in format fizic (cu inregistrarea manuala a operatiunilor in Registru jurnal tipizat) sau in format electronic, intr-un program informatic specializat. 6) verifica anual Registrul Inventar (cod 14-1-2), care este un document contabil obligatoriu si proba in eventualele litigii ale asociatiei cu terte persoane. 7) verifica lunar dosarul cu documente justificative al Asociatiei. Dosarul lunar cu documente justificative cuprinde cel putin urmatoarele: – liste de intretinere lunare; – bazele de calcul lunare detaliate – facturi privind furnizorii de utilitati ai asociatiei – chitante de incasare a cotelor de intretinere de la proprietari; – extrase de cont bancare, ordine de plata, foi de varsamant etc.; – mod de calcul penalizari pentru fiecare restantier in parte; – state de plata, declaratii fiscale, chitante de achitare impozite lunare sau ordine de plata bancare; – registrul de casa, la care sunt anexate toate documentele justificative – consumuri individuale ale proprietarilor (apa calda, apa rece, caldura); – cereri ale proprietarilor de modificare a numarului de persoane din luna respectiva – situatia soldurilor elementelor de Activ si Pasiv intocmita lunar de administrator/contabil si certificata de cenzor; |