In planul mondializarii pietelor, al diversificarii si innoirii ofertei de marfuri, precum si sub impactul dezvoltarii rapide a stiintei si tehnicii, facilitata de progresele inregistrate in toate domeniile, pe fondul cresterii exigentelor clientilor si ale societatii, calitatea produselor si serviciilor s-a impus ca factor determinant al competitivitatii. Siguranta si calitatea produselor devin prioritati majore in toata lumea. Aceste atribute devin factori cheie in diferentierea produselor. Desi exista standarde si norme nationale si internationale care ajuta produsul sa se mentina la un anumit nivel, sunt necesare si semnale directe, vizibile, care sa fie transmise consumatorilor. Comercializarea produselor in spatiul Comunitatii Europene este conditionata de aplicarea marcajului CE. Pentru a se putea aplica marcajul CE, pe fiecare categorie de produse, exista o directiva europeana sau regulament european, care detaliaza cerintele ce trebuiesc indeplinite de produse care se vor a fi comercializate in spatiul european. Un produs poate face obiectul mai multor directive sau regulamente europene, atunci el trebuie sa indeplineasca cerintele din toate reglementarile aplicabile. De ce SRAC Certificarea a devenit un factor important al dezvoltarii schimburilor comerciale si al protectiei consumatorilor. Garantia obiectiva si increderea se realizeaza prin certificarea conformitatii produselor, serviciilor si proceselor. Este exact situatia in care un Organism independent si impartial de Testare si Certificare precum SRAC aduce valoare adaugata. Certificatul SRAC furnizeaza incredere si este o dovada obiectiva a conformitatii produselor cu documentele normative de referinta (standarde nationale sau internationale, specificatii, normative, standarde de firma). Marca de certificare SRAC este garantia calitatii produselor, serviciilor sau ale proceselor certificate.
Certificarea de produs inseamna evaluarea si atestarea conformitatii de catre un organism de certificare impartial. Toate tipurile de produse, precum si procesele si serviciile pot fi certificate. Certificarea de produs consta in evaluarea initiala a procesului de productie, efectuarea de incercari ale produsului si evaluari periodice (care includ si efectuarea de incercari pe produse) programate pentru a asigura continua respectare a cerintelor definite ale produsului. Avantajele certificarii de produs - furnizarea increderii ca produsele certificate satisfac cerintele de calitate;
- optimizarea raportului calitate/pret;
- perfectionarea continua a produsului;
- identificarea punctelor slabe legate de fabricatie;
- analizarea caracteristicilor produselor, in special a celor legate de securitate, sanatate, mediu, in toate fazele ciclului de viata a produsului (de la conceptie, la serviciile post-vanzare).
SRAC CERT ofera servicii de evaluare a conformitatii produselor astfel: Produse din domenii reglementate: Produse din domeniul voluntar acreditat (certificat RENAR nr. PR 095): - betoanele normale si rutiere
Produse din domeniul voluntar neacreditat in conformitate cu una din schemele de certificare prevazute in EN ISO 17067: - Schema 1b (pentru loturi de produse);
- Schema 3 (pentru produse). In aceasta schema supravegherea implica prelevarea de esantioane din produsul aflat la locul de productie si incercarea acestora pentru a verifica daca sunt respectate cerintele atestarii initiale;
- Schema 5 (pentru produse). In aceasta schema se alege, in timpul supravegherii periodice, intre prelevarea esantioanelor de la locul de productie, de pe piata sau ambele metode pentru a verifica daca sunt respectate cerintele atestarii initiale. De asemenea, la supraveghere se evalueaza procesul de productie sau se efectueaza auditul SM sau ambele variante;
- Schema 6 (pentru certificarea serviciilor si a proceselor). Supravegherea ar trebui sa includa audituri periodice ale SM si evaluarea periodica a serviciului sau a procesului).
Toate schemele de certificare presupun si determinarea caracteristicilor produselor, serviciilor sau proceselor prin una sau mai multe din urmatoarele metode: incercare, inspectie, verificarea proiectului, sau alte activitati de determinare, de exemplu verificarea, in functie de produs, serviciu sau proces si cerintele din documentul normativ de referinta. |