In conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta nr. 92/26.08.2021, aprobata prin Legea nr.17/06.01.2023, art. 23, alin.(4): "Pentru indeplinirea obligatiilor legale privind gestionarea deseurilor, titularul unei activitati economice de gestionare a deseurilor si/sau generatoare de deseuri are obligatia sa desemneze o persoana din randul angajatilor proprii sau sa delege aceasta obligatie unei terte persoane." Conform alin. (5) "Pentru activitatile care necesita autorizatie de mediu/autorizatie integrata de mediu, persoanele desemnate, prevazute la alin. (4), trebuie sa fie instruite in domeniul prevenirii generarii de deseuri si al managementului deseurilor, inclusiv in domeniul substantelor periculoase, ca urmare a absolvirii unor programe de perfectionare si specializare recunoscute la nivel national conform Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, cu modificarile si completarile ulterioare". Nerespectarea art. 23, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 40.000 lei la 60.000 lei! Tematica pe scurt - - Reglementari privind managementul deseurilor privind regimul deseurilor;
- - Noutati in domeniul gestionarii eficiente a deseurilor generate de modificarile legislative la nivelul UE transpuse in legislatia nationala; obligatii derivate din acquis-ul UE de a crea cadrul necesar si predictibil pentru autoritatile locale si mediul privat pentru stimularea performantei si a concurentei echitabile;
- - Managementul operational al compartimentului de mediu - responsabilitati privind evidenta gestiunii deseurilor; transportul deseurilor nepericuloase si periculoase.
- - Abordarea sistemica in contextul exigentelor legislative si a principiilor dezvoltarii durabile. Monitorizarea si raportarea in domeniul managementului deseurilor;
- - Programe de masuri pentru prevenirea si reducerea generarii de deseuri;
- - Auditul de deseuri intre obligativitate si necesitate.
|