Organizarea de misiuni economice si actiuni de promovare a exportului in strainatate conform HG 296/2007 Art. 8. - (1) Misiunile economice sunt actiuni organizate in scopul explorarii, consolidarii, valorificarii si dezvoltarii oportunitatilor de afaceri pe piete externe cu potential de import. (2) Actiunile de promovare a exportului se refera la prezentari de produse, miniexpozitii, reuniuni de afaceri, seminarii economice si zile economice. (3) Misiunile economice si actiunile de promovare a exportului se organizeaza in tari de interes pentru exportatorii romani si se stabilesc in baza consultarii Ministerului Economiei si Comertului cu patronatele de ramura sau cu asociatiile profesionale si cu Centrul Roman pentru Promovarea Comertului, avand in vedere urmatoarele criterii: a) expansiunea si diversificarea geografica a exportului romanesc pe piete cu potential de import ridicat; b) promovarea produselor si serviciilor cu valoare adaugata ridicata. (4) Misiunile economice si actiunile de promovare a exportului se administreaza si se coordoneaza de Ministerul Economiei si Comertului impreuna cu Centrul Roman pentru Promovarea Comertului, prin delegarea catre acesta a operatiunilor de incheiere, finantare si derulare a contractelor de prestari de servicii pentru realizarea actiunilor respective. (5) Contractele de prestari de servicii pentru organizarea misiunilor economice si a actiunilor de promovare a exportului se incheie de Centrul Roman pentru Promovarea Comertului cu operatori economici specializati, denumiti in continuare societate organizatoare, selectati in conformitate cu metodologia aprobata in conditiile legii de Centrul Roman pentru Promovarea Comertului, pe baza caietelor de sarcini pentru selectarea societatii organizatoare, elaborate de Ministerul Economiei si Comertului, Centrul Roman pentru Promovarea Comertului si patronatele de ramura sau asociatiile profesionale, pentru fiecare actiune in parte. |