Sistemul de directie al unui autovehicul este compus din elemente care transforma miscarea de rotatie a volanului în miscare de virare a autovehiculului prin directionarea rotilor din fata – numite si roti viratoare – conform dorintei conducatorului auto. Sistemele moderne de directie sunt formate din elemente multiple interconectate cu rolul de a transmite efortul conducatorului auto catre rotile viratoare astfel încât autovehiculul sa descrie traiectoria impusa. La efectuarea unui viraj, traiectoria urmata de catre rotile viratoare ale autovehiculului, nu este aceeasi, fiecare roata descriind un cerc cu raza diferita. Atunci când ambele roti urmeaza aceeasi directie, fiecare roata se va vira descriind un sector de cerc cu centru de rotatie diferit, urmând o traiectorie diferita de cealalta roata. Aceasta va conduce la o „tragere” a rotilor având ca rezultat „patinarea” pe calea de rulare. Daca directia rotilor viratoare ar fi fost aceeasi, traiectoria va tinde sa se micsoreze. Pentru evitarea producerii acestui efect, toate cele patru roti trebuie sa urmeze cercuri concentrice si acelasi centru de rotatie. Deoarece majoritatea rotilor din spate nu sunt viratoare, acest centru de rotatie trebuie localizat pe prelungirea imaginara a axelor si pozitia lui variaza prin rotatia (instantanee). De aceea, directia rotilor din fata, trebuie sa fie diferita astfel încât prelungirea axelor rotior sa se intersecteze în centrul de rotatie iar înclinatia rotii din interiorul virajului trebuie sa fie mai mare decât cea a rotii din exteriorul virajului. Sunati acum pentru o programare la service: 021.9405! |